Caramon og kendaren Tass må foretage både farefulde og eventyrlige tidsrejser før opgøret med troldmanden Raistlin vender udviklingen fra undergang og ødelæggelse til genopretning af balancen mellem godt og ondt.
Galen får ridderslaget og er nu en solamisk ridder uden frygt og dadel - sådan da.
Da hans tåbelige bror forsvinder i bjergene, må Galen iføre sig panser og plade og ride ud i den øsende regn, af sted på en redningsfærd hvor der står mere på spil end han aner.
I en skummel havneknejpe møder Caramons tre sønner en gådefuld dværg.
Meget mod deres vilje får han dem med ud på en lang rejse – en rejse efter den magiske Gråsten, der spreder kaos omkring sig.
"Mageren Raistlin er mægtigere end nogen sinde.
Hvis han ønskede det, kunne han blive verdens herre.
Men han har mere højtflyvende planer.
For at forpurre dem bliver hans bror Caramon og Præstinden Crysania sendt ud på en lang rejse
– en rejse tilbage til tiden før Kataklysmen."
>>Min Ære er mit Liv<< - de solamiske ridderes valgsprog, som minotauren Kaz har gjort til sit eget.
Dragedronningen er fordrevet fra Krynn, og krigen er slut.
Men Kaz, Humas følgesvend har stadig ikke fundet fred.
På flugt fra sin fortid opsøger han ridderne i Vingaard Keep - og havner i en dyster labyrint af vanvid og sort magi.
Krigen om Dragelansen er slut og freden tilsyneladende genoprettet. Men troldmanden Raistlin er stadig tiltrukket af mørkets kræfter. Tvillingebroderen Caramon, præstinden Crysania og kendaren Tas må - ved hjælp af Par-Salians magi - foretage en farefuld rejse tilbage i tiden for at redde verden.
"Fortidens største magere forseglede Portalen til Afgrunden, for at hindre Mørkets Dronning Takhisis i at få adgang til verden.
Men nu har troldmanden Raistlin fundet det middel der kan bryde seglet.
Han vil møde Takhisis og udfordre hende til det endelige opgør
- kampen om hvem der skal være universets hersker."
Landet Krynn trues af krig, ødelæggelse og drageinvasion. Otte venner - bl.a. en kriger, en kendar og en troldmand - drager ud på en farefuld færd for at finde den legendariske dragelanse, som kan redde landet fra undergang. Baseret på rollespillene i Dungeons & Dragons
Vil det lykkes for krigeren, halvelven, kendaren, dværgen og troldmanden med dragelanser og drageorben at besejre de onde drager, der har besat landet Krynn. Baseret på rollespillene i Dungeons og Dragons
>>Min Ære er mit Liv<< - de solamiske ridderes valgsprog, som minotauren Kaz har gjort til sit eget.
Dragedronningen er fordrevet fra Krynn, og krigen er slut.
Men Kaz, Humas følgesvend har stadig ikke fundet fred.
På flugt fra sin fortid opsøger han ridderne i Vingaard Keep - og havner i en dyster labyrint af vanvid og sort magi.