I en skummel havneknejpe møder Caramons tre sønner en gådefuld dværg.
Meget mod deres vilje får han dem med ud på en lang rejse – en rejse efter den magiske Gråsten, der spreder kaos omkring sig.
Landet Krynn trues af krig, ødelæggelse og drageinvasion. Otte venner - bl.a. en kriger, en kendar og en troldmand - drager ud på en farefuld færd for at finde den legendariske dragelanse, som kan redde landet fra undergang. Baseret på rollespillene i Dungeons & Dragons
Vil det lykkes for krigeren, halvelven, kendaren, dværgen og troldmanden med dragelanser og drageorben at besejre de onde drager, der har besat landet Krynn. Baseret på rollespillene i Dungeons og Dragons
En aften banker det på døren til Caramons kro.
Udenfor står en dragerytter.
Caramon må finde sit harnisk frem og tage til den stormomsuste ø, hvor Takhisis’ sorte riddere holder til.
Månerne formørkes, der varsles om krig og ulykke, og rygterne fortæller om drager højt mod nord.
Men i dværgenes velbevogtede by Thorbardin bekymrer ingen sig om den slags.
Ingen undtagen den unge Chane Feldstone.
Han har en drøm - en drøm om at han begiver sig ud på en færd som Thorbardins skæbne afhænger af.
Ridderne af Solamnia er de tapreste blandt de tapre, de ædleste blandt de ædle.
En ridder tænker kun på ærens bud.
Galen – kaldet Væslen – tænker kun på sit eget skind.
Så det passer ham afgjort ikke at blive væbner hos sir Bayard Brightblade.
Især ikke da den mystiske sortklædte fremmede, Skorpionen, gør alt for at hindre ham sir Bayard i at nå frem til turneringen som lady Enids hånd.
"En flok gamle venner bliver kastet hovedkulds ud i et eventyr der fører dem vidt omkring på Krynn – gennem Mørkets Skov og elvernes land, til ruinbyen Xah Tsaroth og draconianernes dystre fæstning.
Vandrer de i blinde mod deres egen undergang
- eller leder ukendte magter dem på vej?"
"Mennesker, elvere og dværge er splittet af gensidig mistro og fordomme og formår ikke at holde sammen mod den fælles fjende.
Håbet står til Tanis og hans venner, der strejfer om i deres søgen efter de magiske drageorber
- det eneste der måske kan standse Mørkets dragehær."
"Tanis og hans venner flakker vildt omkring på Krynn, hvor både onde og gode drager deltager i den verdensomspændende kamp.
Men skridt for skridt fører deres vej dem til det fjerne Neraka.
Her samles ondskabens hær af mennesker og drageyngel
- de venter på at Takhisis vil vise sig i al mørke majestæt. "
"Troldmanden Raistlin og hans bror Caramon er fanget i fortiden.
Raistlin må vandre i den afdøde ærkemager Fistandantilus’ fodspor, der fører ham ubønhørligt frem mod nederlag og død.
Men en nysgerrig kendar er med på tidsrejsen som blind passager
- og det kan kun ændre historiens gang."