Trivsel og læring går hånd i hånd for dygtige og usædvanlig højt begavede elever i skolen. Faglige udfordringer er en forudsætning for, at de føler sig hjemme i klassen og blandt deres kammerater. Derfor er der brug for differentieret undervisning – og den skal helst være for alle. Med ABC-modellen får lærerne et praktisk redskab til, hvordan de planlægger deres udfordrende undervisning.
Om hvordan skolen i praksis kan skabe gode læringsvilkår for de dygtige og højt begavede elever, da de er en vigtig del af hverdagens almene læringsfællesskaber
Anmeldelse:
Lektørudtalelse
En god og overskuelig bog, der er velskrevet og som omhandler et meget relevant emne. Det er en kvalitet, at bogen har mange konkrete projekter fx lærerstyret makkerarbejde, talentspejdere, romanlæsning og omtalen af naturfagsprojektet Science Talent Genius. Det er tydeligt, at forfatteren har et godt indblik i grundskolens arbejde, og bogen vil derfor være meget velkommen