Lektørudtalelse

Forfatter: Carsten Güllich-Nørby

Anvendelse/målgruppe/niveau

Henvender sig til alle som arbejder med eller interesserer sig for branding. Til opgavebrug fra godt handelsskoleniveau

Beskrivelse

Jeg kender mest forfatteren som en anerkendt dansk designer med eget firma, se designlab.dk, men som man også kan læse på firmaets hjemmeside arbejder han nu også med branding. I sin nye bog om branding, der føjer sig til de rigtigt mange om emnet, lykkes det faktisk både at perspektivere branding-begrebet fra en designmæssig baggrund, og gøre begrebet forståeligt og overskueligt. Bogen har mange praktiske eksempler på brands, og de mange illustrationer anskueliggør ofte bedre end mange ord, hvad branding egentlig handler om. Som forfatteren skriver det: "Branding handler om følelser, positive følelser, som kunderne nærer til brandet og udtrykker som interesse, køb og loyalitet. Følelserne opstår ikke af intet, men blandt andet af en nøje planlagt udvikling af brandet. Brandbook beskriver tanker bag denne udvikling." Bogens klare styrke er de mange konkrete eksempler på brugen af branding

Sammenligning

Der kommer mange bøger om branding, men denne står stærkt i strømmen. Jeg har læst en del bøger om branding, og Mollerups giver mig den bedste umiddelbare forståelse af begrebet

Samlet konklusion

Sympatisk og tilgængelig bog om branding, der konkret klæder det meget benyttede ord begrebsmæssigt godt på