Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Denne bog viser, hvor stor betydning kollektiv mestring har for elevernes udbytte af deres skolegang, samt viser de pædagogiske veje til at lykkes med den kollektive mestring. For lærere, pædagoger, skoleledere samt pædagogisk studerende

Beskrivelse

Bogen indledes med at forklare begrebet kollektiv mestring og vigtigheden heraf. Dernæst fokuseres på, hvorledes den enkelte skole kan skabe og udvikle kollektiv mestring både på lærerniveau og ledelsesniveau. Bogen indeholder en række bilag, tabeller og figurer, som kan anvendes i arbejdet med kollektiv mestring på egen skole

Vurdering

Denne bog er et godt værktøj for skoleledere til at udvikle skolens pædagogiske praksis og skabe fælles overbevisninger og kollektiv mestring. Samtidig er den også et godt værktøj for de pædagogiske aktører til i fællesskab at kunne mestre kollaborative læringsstrukturer

Andre bøger om samme emne

Bogen kan læses i samspil med titlerne Kollaborativ professionalisme, Nye veje mod professionelle læringsfællesskaberog Faglig ledelse af professionelle læringsfællesskaber