Lektørudtalelse

Forfatter: Carsten Güllich-Nørby

Kort om bogen

Fremragende bog om personlig branding og synlighed for alle, der arbejder bevidst med deres professionelle identitet

Beskrivelse

Maiken Ingvordsen, der bl.a. også har skrevet Music cookbook, udgiver her en bog om det personlige brand, alle, der formidler til andre, har. Bogen starter med at definere, hvad et brand er, går videre med det personlige brand, hvor forfatteren bl.a. konstaterer: "Dit personlige brand findes! Det gælder uanset, om du er kunstner, kreativ, coach, underviser, studerende, iværksætter, selvstændig eller leder. Dine handlinger skaber dit brand og efterlader indtryk i andre menneskers bevidsthed." Bogen giver viden om, hvad der skaber det personlige brand og redegør for en række refleksioner og værktøjer, man kan bruge i det praktiske arbejde med at skabe, justere og finpudse sit personlige brand. Bogen er i 2 dele, hvor første del giver det teoretiske input og anden del anviser mulige handlinger fx med overskrifterne: "Kommunikér dit brand" og "Synlighed og sociale medier"

Vurdering

Flot mix af teori og praksis, refleksioner og praktiske anvisning. Ikke mindst er bogens "modighedsmodel" forfriskende tankevækkende. Her bevæger man sig fra sin komfort-zone udover det tillærte mod det, man ikke har erfaringer med. Det er ofte her magien opstår: "Her kan være muligheder, du ikke kender til, for du har aldrig været der."

Andre bøger om samme emne

En anden bog om personlig branding er Peter Horns Top of mind

Materialevurdering oprindeligt udarbejdet til udgave fra 2015