Hvorfor kan jeg ikke logge ind?

Hvis du har problemer med at logge ind på ereolen.dk kan du finde hjælp her.

Oplever du at ?

 

1. Du logger ind på bibliotekernes fælles loginside og får en fejlbesked?
Beskeden starter med "Noget gik galt - Biblioteket kan ikke genkende brugeren med de indtastede oplysninger...."
Vær sikker på at du har udfyldt felterne korrekt - du har valgt din bopælskommune som bibliotek, indtastet dit cpr eller lånerkortnummer og den pinkode du har fået af biblioteket.
Du skal kontakte dit biblioteket i din bopælskommune, så de kan undersøge om du er oprettet korrekt og bl.a. om kommunefeltet er udfyldt i din profil. De kan også hjælpe med en ny pinkode hvis du har glemt den.
OBS: Når biblioteket har foretaget ændringer på din profil, kan der gå en time inden du kan logge ind på eReolen.
Hvis du er kommet til at lave flere fejlslagne login forsøg i træk, kan dit login blive spærret i en periode - prøv igen når der er gået en time.


2. Du logger ind på bibliotekernes fælles login side men ender på en logud side
Der står "Du er nu logget ud...."
Dette sker fordi du har et gyldigt bibliotekslogin, men bliver afvist af eReolen, da vi ikke får oplysning om hvilken kommune du har bopæl i.
Du skal kontakte dit biblioteket i din bopælskommune, så de kan undersøge om du er oprettet korrekt og bl.a. om kommunefeltet er udfyldt i din profil.

 

Hvis du efter kontakt til dit bibliotek, stadig ikke kan logge ind på eReolen, kan du kontakte eReolens support.


Generel information om login med Bibliotekslogin

 

Bibliotekernes fælles loginside:
Når du logger ind på ereolen.dk bliver du ført til Bibliotekernes fælles loginside.
Du kender måske siden fra login på bibliotekets hjemmeside. 
Dit login her giver adgang til et såkaldt ”Single sign on”, så når du er logget ind på eReolen, kan du skifte til en anden biblioteksside uden at skulle logge ind på ny.
Dit login valideres mod dit bibliotek og hvis du kan genkendes, sendes et Ok til eReolen med oplysning om din kommune og du logges derefter ind på eReolen.


Bopælskommune:
Det er biblioteket i den kommune du bor i, der giver dig adgang til eReolen og bestemmer, hvor mange mange bøger du kan låne. 
For at du kan få adgang til eReolen skal du være oprettet som biblioteksbruger i den kommune du bor i.
Denne information får vi normalt fra biblioteket, når du logger ind. 
Hvis du har fået en besked om, at vi ikke kan se, hvilken kommune du bor i, betyder det, at vi ikke har kunnet modtage denne info fra dit bibliotek. I så fald skal du kontakte biblioteket i din kommune. De vil kunne opdatere dine oplysninger, så du kan benytte eReolen.
Bemærk at der kan gå op til én time, efter dit bibliotek har opdateret oplysningerne, før du kan benytte eReolen.