Nærbillede af person, der holder en bog slået op på en side

Tema / 10 eksperimenterende romaner til skyggen

Udbuddet af bøger er stort – selv når jeg skærer det ned til de bøger, jeg har lyst til at læse lige nu og her, er der alt for mange i forhold til antallet af timer i døgnet. Derfor har jeg gerne flere lister af bøger – de næste bøger, jeg har tænkt mig at gå i gang med, de fagbøger, jeg gerne vil læse, bøger jeg vil genlæse, og sådan kunne jeg fortsætte. 

Find din næste mindeværdige læseoplevelse 

En af de lister er bøger, som lyder spændende, men hvor jeg ved, at formen kræver lidt mere af mig som læser, og de skal derfor gemmes til et tidspunkt, hvor jeg har tid og mentalt overskud. Såsom her om sommeren, hvor hjernen synes at slappe lidt mere af, og i ferien, hvor den får lov at køre helt ned i gear. Normalt læser jeg gerne ide- og plotdrevne bøger, så når fokus skifter, kræver det gerne den lille ekstra indsats, men til gengæld kan det give et stort udbytte.

Derfor er jeg dykket ned i eReolens bagkatalog og har fundet 10 titler, der hører hjemme på min liste over bøger, der fortjener en chance. Det er muligt, bøgerne herunder lyder sære, men det kan være de historier, der gør denne sommer ekstra mindeværdig på læsefronten. 

/Janus, Horsens Bibliotek