Tema / Årets læseoplevelser

De sidste uger af 2017 vil eReolens redaktion anbefale de bøger, der har givet dem årets bedste læseoplevelser. Denne gang er det Lone, der anbefaler.

"Jeg læser meget, for jeg har et par timers transport til og fra arbejde hver dag. Det bliver let til over 100 om året!
Og jeg er stor krimi/spændingslæser, så jeg prøver at følge med i det nye og måske lidt mindre hypede.

Den første på min liste, læste jeg faktisk i julen sidste år og var meget betaget af den.
En overraskende fortælling, som kan læses på linje med de mange andre bøger i genren domestic noir. Det er en nyere genre, som for alvor er kommet i vælten de senere år. Med bøger som ”Kvinden der forsvandt” og ”Kvinden i toget”, som de måske mest kendte.
Der er dage, jeg er i bil til arbejde, og så hører jeg naturligvis lydbog. Det kan klart anbefales, hvis man skal køre langt eller laver en lidt kedelig opgave i hjemmet.

Den sidste på min liste er den, jeg læser lige nu, hvor jeg skriver dette. Lucy Abbotts krimi med Tom Douglas i hovedrollen er et bud på en god ny krimiserie. Det er faktisk nummer tre i serien, men det er kun denne og nr. 1, der er oversat. Men der må gerne komme flere!

Lone, Esbjerg Kommunes Biblioteker