Tema / Min sommerlæsning: 5 bud på gode bøger til ferien

En sommer uden bøger er utænkelig. Men hvilke bøger skal det være? At sammensætte en læseliste til sommerferien er en sjov men også udfordrende opgave. Hos mig er der altid en lille frygt for at vælge de ”forkerte” bøger, som man går død i efter få sider. Det ved jeg også gælder for mange andre læseheste end mig! Men måske I kan hente lidt inspiration fra min læseliste herunder.

Bøger til ethvert humør

Hver sommer forsøger jeg at sammensætte et varieret udvalg af bøger – gerne indenfor forskellige genrer. På den måde får jeg mange forskellige læseoplevelser, og så kan jeg altid sprige videre til den næste, hvis jeg pludselig er i humør til noget andet. 

Min læseliste til sommeren 2020:  

- en klassiker jeg længe har drømt om at få læst
- en krimi som bryder med de traditionelle rammer og gerne foregår uden for Skandinavien
- en underholdningsroman hvor jeg kan koble helt af under læsningen men samtidig er velskrevet
- en moppedreng af en historisk roman jeg kan ”flytte ind i”
- en spændende fagbog som er lærerig uden at være for akademisk

Herunder kan du se de bøger, der matcher mine ønsker for min sommerlæsning. Jeg ser frem til at læse og lytte til dem, uanset om det er på stranden, på altanen eller en regnvejrsdag på sofaen.

Go’ sommerlæsning til alle!

/ Stine