Tema / Nanna anbefaler

Hver dag i december åbner vi en låge i eReolens julekalender, og bag hver låge finder du en boganbefaling til de lange vinteraftener fra eReolens redaktion. I dag, den 17. december, er det mig, Nanna, der står for anbefalingen.

 

Tyverier af Thomas Korsgaard

I en travl hverdag havde jeg brug for at læse en bog, som jeg kunne koble af til, og som jeg kunne lægge fra mig fra tid til anden – en bog, som naturligt passede ind, når næste ledige stund bød sig til læsning.

Thomas Korsgaards Tyverier passede perfekt ind i den formel.

 

Novellesamling om betydningsfulde øjeblikke

I de 15 små noveller følger man et menneskes liv i et kort, men betydningsfuldt øjeblik. Thomas Korsgaard formår at skildre situationer, som mange selv til en vis grad genkender, eller som man som minimum kan relatere til i en mindre grotesk version end det, han beskriver – og han gør det på en humoristisk måde med varme og sjæl i en tragikomisk tone. Novellerne er skildret på ganske få sider og på en måde, hvor man som læser hurtigt afkoder stemningen i de enkelte noveller.

Det er en novellesamling, der på en og samme tid kommer ind på nogle af de svære ting i livet såsom ensomhed, skuffelse og bedrag, men også om drømme, håb og bestræbelser.  

 

Jeg vil varmt anbefale bogen, som kan nydes både som e-bog og lydbog på eReolen - sidstnævnte, hvor Thomas Korsgaard selv oplæser.

 

Glædelig 17. december og rigtig god fornøjelse!

/Nanna, eReolen