Tema / Redaktøren anbefaler: 10 spændende lydbogskrimier
I en travl hverdag kan det være svært at finde tid til at sidde ned med en god bog. Løsningen er lydbøger – lyt til en bog, mens du pendler, går en tur, træner, laver mad osv. Især krimigenren (synes jeg) er perfekt. Det kan bare være svært at trykke på pauseknappen, når det bliver for spændende. Så tag høretelefonerne på og dyk ned i en verden af mystik og spænding – når som helst og hvor som helst. Her er 10 spændende krimi-lydbøger, du kan kaste dig over! Flere af dem er en del af en serie.
Jeg glæder mig fx til at lytte til Satu Rämös Rósa & Björk, som er anden del i serien om Hildur, den surfende, islandske kriminalkommissær. Rosa og Björk er Hildurs søstre, der forsvandt, da hun (og de) var barn. Nu, 25 år senere, begynder mysteriet at blive opklaret, og traumerne fra Hildurs barndom vender tilbage.
Jeg vil også lytte til Katrine Engbergs nye serie om den tidligere efterforsker Liv Jensen. Hun bliver sat på en cold case, der viser sig at trække spor tilbage til forfølgelsen af jøder under Anden Verdenskrig. Og selvfølgelig også til Den ukendte kvinde fra Seinen, som er Guillaume Mussos seneste roman. Her falder politiefterforskeren Roxane over en sag om en kvinde, der er blevet fundet halvdød i Seinen. Kvinden stikker af fra hospitalet, og sagen viser sig at været en speget og mystisk affære.
God lyttelæsning!
/Kajsa