Lektørudtalelse
Kort om bogen
Branding-guru Martin Lindstrom slår et slag for kvalitative casestudier i en tid, hvor big data er en trend inden for marketing. Obligatorisk læsning for alle, der arbejder med marketing, men også underholdende og øjenåbnende læsning for interesserede lægfolk
Beskrivelse
Gennem syv cases tager Martin Lindstrom os på tur verden rundt som brand-detektiv. Han viser, hvordan kimen til store ændringer i virksomheders brand og retning kan findes i de - ved første øjeblik - mest ubetydelige detaljer. Fx i en tysk teenagedrengs værelse, hvor hans slidte skater-sneakers giver inspiration til ny retning for mastodonten LEGO. Lindstrom arbejder som deltagende observator, og han kommer helt ind i forbrugernes hverdag og kigger i deres skuffer, køleskabe og facebook-sider. Ved hjælp at at såkaldt subtext research samler Lindstrom alle de brikker, der senere skal pusles sammen og destilleres til et egentligt koncept. Til sidst beskriver han den indsamlingsmetodik, som han benytter i sit virke
Vurdering
Fremragende skrevet, meget læsbar og relevant for alle, der er interesseret i forbrugeradfærd
Andre bøger om samme emne
Lindstrom har tidligere bl.a. skrevet de populære Brandchild, Buyology og Brandwashed. "Small data" er i samme genre, men lidt lettere at gå til