Lektørudtalelse

Forfatter: Carsten Güllich-Nørby

Anvendelse/målgruppe/niveau

Målgruppen er ledere, der seriøst arbejder med networking som et strategisk centralt begreb. Inspiration for alle, der interesserer sig for networking. Opgavebrug fra godt handelsskoleniveau

Beskrivelse

2 gange Christian, Stadil og Waldstrøm, præsenterer i fælles bog begrebet "Corporate networking". En definition lyder sådan: "strategisk bevidsthed om, hvordan virksomheden, herunder dens ansatte, anvender netværk og networking". Et andet sted understreger forfatterne, at netværk og aktiv networking er nøgleord, da en virksomhed, eller organisation, netop kun eksisterer fordi den har medarbejdere, partnere og kunder. Det er da simpel og forståelig snak. Bogen, der har forord af Irma-direktøren Alfred Josefsen, præsenterer teorien bag begrebet og giver nogle værktøjer, fx en såkaldt "Kubeguide" i 3 trin. Først vælger man mål for netværk, derefter vælger man "kube", dvs. de netværksaktiviteter, der understøtter de mål man har valgt, tredje trin er en "eksekveringsplan", som indeholder en vurdering af den nuværende givne situation og et "design af den fremtidige indsats"

Sammenligning

Der findes ikke andre bøger på dansk om corporate networking, men flere om netværksarbejde på personligt niveau, fx Christian Stadil Network dig til succes : praktisk håndbog i networking eller Dit virtuelle håndtryk : sådan netværker du på nettet af Abelone Glahn

Samlet konklusion

Inspirerende, tilgængelig og velskrevet introduktion til corporate networking