Lektørudtalelse

Forfatter: Carsten Güllich-Nørby

Kort om bogen

Tankevækkende debatbog, hvor to forfattere med erfaringer fra musikbranchen reflekterer over den vækst og erhvervsudvikling alle efterspørger. For dig som følger debatten

Beskrivelse

Mads Vàrzy Kragh, der er direktør for Væksthus Sjælland & Vækstfabrikkerne forklarer i forordet, hvorfor han har opfordret til denne debatbog om "tidens foranderlige forretningsklima". De to forfattere reflekterer bl.a. over det bogen kalder "Disruption-hypen". Om begrebet skriver de: "Disruption er imidlertidig bare et flot ord for forandring. Og forandringer er ikke noget nyt for det danske erhvervsliv, snarere en konstant. Et grundvilkår for mennesker." Et andet spørgsmål forfatterne stiller er fx om der findes "et særlig dansk DNA", om "Made in Denmark" giver mening og effekt. Afsluttende afsnit er "Eftertanker" og her er spørgsmål til læserens refleksion fx: "Hvem gavner ensidig fokusering på bundlinjen frem for toplinje?" og "kan kulturpolitik drive erhvervspolitik?" John Robert Kristensen er cand.merc. og adm. direktør og Thomas Maagaard Dybkjær er cand. polit. og underdirektør i medlemsorganisationen Gramex, der forvalter oprethavsrettigheder for udøvende kunstnere og pladeselskaber

Vurdering

Interessant debatbog om, hvordan vi skaber vækst i Danmark på måske nye måder

Andre bøger om samme emne

En anden bog om vækst og udvikling er fx Iværksættersamfundet, hvor ovennævnte Mads Vàrzy Kragh er medforfatter