Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Denne udgivelse viser undervisere, hvordan de kan arbejde med elevers læring og læringstilgange ud fra idéerne om det gode tankesæt. Bogen har relevans for grundskolens lærere og pædagoger samt på lærer- og pædagoguddannelserne

Beskrivelse

Bogen indledes med at forklare og definere det gode tankesæt, som danner udgangspunkt for dynamisk læring og er kendetegnet ved en tro på, at intelligens kan udvikle sig. Dernæst gives idéer og redskaber til arbejdet med det gode tankesæt i henholdsvis klassen, hos eleven og hos læreren selv. De mange redskaber kan downloades hos forlaget og redigeres, så de passer til lærerens ønsker

Vurdering

Lene Skovbo Heckmann er altid garant for positive og inspirerende bøger med velfungerende, letanvendelige pædagogiske værktøjer til grundskolens undervisere. Det gælder også denne udgivelse, som varmt kan anbefales

Andre bøger om samme emne

Vil man læse mere, kan Lene Skovbo Heckmanns øvrige udgivelser anbefales, eksempelvis titlen De gode læringsmål. Derudover kan titler af andre forfattere som Nøglen til læring og Synlig læring og læringens anatomi anbefales som supplerende læsning