Lektørudtalelse
Kort om bogen
En kort og letlæselig indføring i hjernens betydning for læring og planlægning af undervisning baseret på hjerneforskning. Bogen har relevans for undervisere og pædagoger samt alle med interesse for børn og læring
Beskrivelse
Ole Lauridsen præsenterer sin læser for den nyeste viden om hjernen, og hvordan denne viden har betydning for planlægning af undervisning tilpasset den enkelte elevs hjerne og læringsstil
Vurdering
Bogen er med sine 70 sider og lommeformat en meget overkommelig udgivelse, som er hurtigt læst, men samtidig spækket med interessante fakta og gode eksempler fra praksis. Det er en udgivelse, som får undervisere til at tage egen undervisningspraksis op til overvejelse og inspirerer til udvikling af denne praksis baseret på relevant viden
Andre bøger om samme emne
Vil man vide mere om emnet, er det oplagt at læse forfatterens Hjernen og læring. Det vil også være oplagt at supplere med titlen Læringens DNA i samme forlagsserie eller den noget ældre, men stadig relevante titel Hjernen bag lysten til at lære