Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Der er sket en stor udvikling i undervisningen i skriftlighed i grundskolen og på de gymnasiale uddannelser. Denne udgivelse dykker ned i denne udvikling og præsenterer en didaktik i skriftlighed. For undervisere samt kommende undervisere i grundskolen og på de gymnasiale uddannelser

Beskrivelse

Med udgangspunkt i den internationale forskning i undervisning i skriftlighed giver denne udgivelse undervisere de didaktiske værktøjer til at kunne arbejde med, udvikle og forbedre elevernes skriftsprog i de forskellige fag. Bogen har en historisk tilgang til didaktikken, og dykker på den baggrund ned i, hvordan skriveundervisningen var og fører derfra læseren til, hvor skriveundervisningen er nu og på vej hen

Vurdering

Bogen er et godt værktøj for undervisere og skoler, der har didaktisk fokus på skriftlighed, til at komme godt i gang med udviklingen af elevernes skriftlighed

Andre bøger om samme emne

Der har været et øget fokus på arbejdet med skriftlighed både i grundskolen og på de gymnasiale uddannelser gennem en årrække. Der er derfor også udkommet en del bøger om emnet. Vil man læse mere, kan man supplere med titler som Fagdidaktik i dansk, Skrivedidaktik og På sporet af god skriveundervisning