Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Denne bog om praksisbaseret skoleudvikling viser veje til at udvikle skolen med udgangspunkt i skolehverdagen og praksis. Bogen har relevans for lærerstuderende samt grundskolens lærere og ledere

Beskrivelse

Bogen indledes med at definere den praksisbaserede skoleudvikling. Dernæst er der tre kapitler med fokus på de tre fundamentale faktorer ved skolens udvikling: skolens kultur, organisering og ledelse. De enkelte kapitler er teoretisk funderede, men indeholder også praksisnære idéer til skoleudvikling

Vurdering

Det er en interessant udgivelse, som viser veje til skoleudvikling med udgangspunkt i det nære og i eleverne frem for i store reformer og forandringsprojekter. En udgivelse som sætter tanker i gang hos læseren og inspirerer til udvikling af egen skole og undervisningspraksis

Andre bøger om samme emne

Vil man læse mere, kan man supplere med titler som Faglig ledelse af professionelle læringsfællesskaber, Færre forandringer, flere forbedringer og Håndbog i professionelle læringsfællesskaber