Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Formativ evaluering evaluerer ikke blot elevens evner og udbytte af undervisningen, men kan åbne op for udvikling af undervisning og læring med udgangspunkt i den enkelte elev. For lærere i grundskolen og videre frem på ungdomsuddannelserne og de videregående uddannelser, samt til pædagogisk studerende

Beskrivelse

Når man anvender formativ evaluering er fokus på, at evaluere for at skabe bedre læring. Denne antologi giver læseren den faglige forståelse af den formative læring, samt inspiration til selv at anvende det i egen undervisningspraksis

Vurdering

Det er en fagligt velfunderet bog, som både giver forståelsen af den formative evaluering samt nogle af værktøjerne til selv at kunne anvende metoden i sit pædagogiske virke. Et yderst relevant forståelses-værktøj til underviseres pædagogiske værktøjskasse. Begrebet formativ evaluering er langt fra nyt i undervisningsverdenen, men samtidig et meget diffust begreb. Den diffusitet forsvinder ved læsning af denne bog

Andre bøger om samme emne

Vil man læse mere, kan man supplere med titlen Ren formativ evaluering i skolen eller en pædagogisk klassiker som Synlig læring - for lærere