Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Faget naturfag har fået en meget central placering i grundskolens uddannelse og dannelse af eleverne. Denne bog fortæller, hvorledes naturvidenskabens ideer og tænkemåder både giver viden om verden og er med til at danne eleverne. For grundskolens undervisere og kommende undervisere

Beskrivelse

Denne bog er en del af serien "Pædagogisk rækkevidde", som er en serie hurtigt læste bøger i lommeformat med fokus på pædagogik og didaktik. Denne bog har fokus på den naturfaglige dannelse. Indledningsvis fortælles om naturfaglig dannelse i grundskolen i nyere tid, hvorefter der præsenteres tre visioner for faget: Faget i centrum, Samfundet i centrum og Handling i centrum

Vurdering

Det er en interessant udgivelse med stor gejst for naturfagsundervisningens betydning for både den enkelte og samfundet. En bog som gør undervisning til mere end bare faglig viden

Andre bøger om samme emne

Der har været meget fokus på naturfagsundervisningen både i skoleverdenen og rent skolepolitisk gennem de seneste mange år. Der er derfor også udgivet mange gode, højaktuelle bøger om emnet, man kan læse mere i. Det kan eksempelvis være titlerne Natur/teknologididaktik og Naturfag i et spændingsfelt