Lektørudtalelse

Forfatter: Henrik Munch Jørgensen

Kort om bogen

Fællesskabsfølelsen er en af de vigtigste faktorer for en god skoledag spækket med læring for alle elever. Denne bog præsenterer konkrete didaktiske tiltag samt forståelsesrammer til at skabe et inkluderende fællesskab, hvor alle føler sig velkomne og læringsparate. For studerende på pædagogiske uddannelser samt undervisere

Beskrivelse

Denne antologi har fokus på fællesskabende didaktikker. Indledningsvis præsenteres baggrunden for udgivelsen, hvorefter bogens bidragydere gennemgår praksiseksempler, organisatoriske perspektiver, skolefaglige eksempler samt almendidaktiske perspektiver. Bogen kombinerer viden fra forskning og teori med praksiserfaringer fra undervisning

Vurdering

Det er en pædagogisk interessant udgivelse, som både sætter pædagogiske overvejelser om egen praksis i gang hos læseren samt giver inspiration til at udvikle egen praksis. Antologien indeholder masser af stof til samtaler på lærerværelset og de pædagogiske uddannelser

Andre bøger om samme emne

Antologiens 13 artikler kommer vidt omkring og berører mange forskellige emner. Man kan læse mere om de forskellige emner i anden pædagogisk litteratur som eksempelvis titlerne Co-teaching, Fra fravær til fællesskab og Mobning