Lektørudtalelse
Kort om bogen
Hvis du som lærer gerne vil skabe en varieret og differentieret læse- og skriveundervisning, så er denne bog om stationsundervisning den helt rigtige at læse og gøre brug af. For lærere og studerende
Beskrivelse
Stationsundervisning er fleksibel og kan tilpasses lærerens undervisningsform og de sociale strukturer, der måtte være i en klasse. Den giver den enkelte elev mere støtte og mere præcise udfordringer, fordi læreren er tættere på den enkelte elevs læring. Tillige oplever eleverne øget motivation og ansvarlighed i undervisningen. Første del af bogen er teoretisk om stationsundervisning som metode, samt refleksioner om god klasseledelse. Bogens anden del er praksisrettet og opdelt i tre trin med øvebaner, differentiering og tematiske forløb. Bogen er bl.a. inspireret af forfatterens undervisningserfaring i indskolingen, men metoden kan bruges på alle klassetrin
Vurdering
En uundværlig bog for enhver lærer, der ønsker at nå alle eleverne med sin undervisning. Bogens indhold har en tilpas fordeling mellem teori og praksis-forslag. Tillige er der mange illustrationer, diagrammer og bilag, som gør læsningen meget tilgængelig
Andre bøger om samme emne
En anden bog, som differentierer undervisningen på lignende vis er: Læsning og skrivning i indskolingen