Vil du lære hvordan man lynhurtigt indgår venskaber og skaber personlige forhold, selv under de mest usandsynlige omstændigheder? Ønsker du redskaber til, hvordan man løser stridigheder og uenigheder og undgår sårede følelser? Er det på tide at ruske op i tingene og skabe forandringer på jobbet, i forholdet, i venskaber?
Dale Carnegie er bl.a. blevet kaldt ”selvhjælpsgenrens fadder”. "Vind venner, indflydelse og fremgang" har solgt over 30 millioner eksemplarer over hele verden siden den udkom i 1936, og den læses stadig. I 2011 lå den som nr. 19 på TIME Magazines liste over de 100 mest indflydelsesrige bøger.
Anvisninger for det moderne menneske i opnåelse af såvel forretningsmæssig som menneskelig fremgang
Anmeldelse:
Lektørudtalelse
Denne udgave er iflg. forfatterens hustru ikke egentlig ændret. Der er "udeladt en smule og tilføjet nogle få nutidige eksempler". Den snart 50årige klassiker er en slags forretningslivetsEmma Gad, hvis pointe ikke blot er at vinde venner, men også - især - at disse venner skaffer én indflydelse og fremgang. Bogen er spækket med case-stories: elendige sælgere, som efter et kursussvømmer i millionordrer; oversete politikere, som med Carnegies teknikker bliver folkehelte; forfremmelser, lønforhøjelser og lykkelige ægteskaber . . . Budskabet er superenkelt: giv folkanerkendelse, ros og beundring - så vil du blive elsket! Forfatterens ærlige entusiasme og gennemført positive livsholdning gør, at dette ikke blot fremstår som en lærebog i givtigemanipulationsteknikker, men som en oprigtig overbevisning om, at alle mennesker har værdifulde egenskaber, som vil blomstre under lidt anerkendelse. - Bogen er let læst, typografien er pæn,korrekturlæsningen dårlig. Kan anskaffes overalt, hvorde ældre udgaver er slidt op