Indhold
GENERELT
Undervisningsdifferentiering – hvorfor, hvad og hvordan?
Jens Hansen Lund
Et fagdidaktisk perspektiv på undervisningsdifferentiering
Martin Jørgensen
Under ombygning – Stilladsering, modellering og mesterlære
Johannes Fibiger
LÆSNING
Læsning i 1.-6. klasse – metoder med et indbygget princip om differentiering
Inger Maibom
Differentieret danskundervisning i læsning 4.-10. klasse
Helle Bundgaard Svendsen
FREMSTILLING
Barn på isflage. Differentieret undervisning i fremstilling i indskolingen
Charlotte F. Reusch
Fremstilling i 4.-10. klasse
Torben Sebro
Undervisningsdifferentiering og filmproduktion i dansk
Christine Pilegaard Larsen og Thilde Emilie Møller
FORTOLKNING
Tekstarbejde, undervisningsdifferentiering og fortolkning på 1.-6. klassetrin
Søren Fanø
Litteratur er undervisning i, hvad det vil sige at være menneske, og ikke tungetale, der skal oversættes
Marianne Oksbjerg
KOMMUNIKATION
Tale, lytte, talelytte og lyttetale!. Tekst, sprog og kommunikation i 1.-6. klasse
Lisbet Hastrup Clausen
Medieret mundtlighed
Johannes Fibiger