Troldmanden Raistlin undslipper dødsbyen Istar og når frem til Den Højeste Magis Tårn, hvor han vil udfordre Mørkets Dronning. For sent opdager han, at han er fanget i en tidsfælde
"Mageren Raistlin er mægtigere end nogen sinde.
Hvis han ønskede det, kunne han blive verdens herre.
Men han har mere højtflyvende planer.
For at forpurre dem bliver hans bror Caramon og Præstinden Crysania sendt ud på en lang rejse
– en rejse tilbage til tiden før Kataklysmen."
Ridderne af Solamnia er de tapreste blandt de tapre, de ædleste blandt de ædle.
En ridder tænker kun på ærens bud.
Galen – kaldet Væslen – tænker kun på sit eget skind.
Så det passer ham afgjort ikke at blive væbner hos sir Bayard Brightblade.
Især ikke da den mystiske sortklædte fremmede, Skorpionen, gør alt for at hindre ham sir Bayard i at nå frem til turneringen som lady Enids hånd.
>>Min Ære er mit Liv<< - de solamiske ridderes valgsprog, som minotauren Kaz har gjort til sit eget.
Dragedronningen er fordrevet fra Krynn, og krigen er slut.
Men Kaz, Humas følgesvend har stadig ikke fundet fred.
På flugt fra sin fortid opsøger han ridderne i Vingaard Keep - og havner i en dyster labyrint af vanvid og sort magi.
Krigen om Dragelansen er slut og freden tilsyneladende genoprettet. Men troldmanden Raistlin er stadig tiltrukket af mørkets kræfter. Tvillingebroderen Caramon, præstinden Crysania og kendaren Tas må - ved hjælp af Par-Salians magi - foretage en farefuld rejse tilbage i tiden for at redde verden.
"Fortidens største magere forseglede Portalen til Afgrunden, for at hindre Mørkets Dronning Takhisis i at få adgang til verden.
Men nu har troldmanden Raistlin fundet det middel der kan bryde seglet.
Han vil møde Takhisis og udfordre hende til det endelige opgør
- kampen om hvem der skal være universets hersker."
Landet Krynn trues af krig, ødelæggelse og drageinvasion. Otte venner - bl.a. en kriger, en kendar og en troldmand - drager ud på en farefuld færd for at finde den legendariske dragelanse, som kan redde landet fra undergang. Baseret på rollespillene i Dungeons & Dragons
Vil det lykkes for krigeren, halvelven, kendaren, dværgen og troldmanden med dragelanser og drageorben at besejre de onde drager, der har besat landet Krynn. Baseret på rollespillene i Dungeons og Dragons
>>Min Ære er mit Liv<< - de solamiske ridderes valgsprog, som minotauren Kaz har gjort til sit eget.
Dragedronningen er fordrevet fra Krynn, og krigen er slut.
Men Kaz, Humas følgesvend har stadig ikke fundet fred.
På flugt fra sin fortid opsøger han ridderne i Vingaard Keep - og havner i en dyster labyrint af vanvid og sort magi.
"Mennesker, elvere og dværge er splittet af gensidig mistro og fordomme og formår ikke at holde sammen mod den fælles fjende.
Håbet står til Tanis og hans venner, der strejfer om i deres søgen efter de magiske drageorber
- det eneste der måske kan standse Mørkets dragehær."
"En flok gamle venner bliver kastet hovedkulds ud i et eventyr der fører dem vidt omkring på Krynn – gennem Mørkets Skov og elvernes land, til ruinbyen Xah Tsaroth og draconianernes dystre fæstning.
Vandrer de i blinde mod deres egen undergang
- eller leder ukendte magter dem på vej?"